Ilustracja do: Sztuczna inteligencja wyzwaniem dla firm ubezpieczeniowych

Sztuczna inteligencja wyzwaniem dla firm ubezpieczeniowych

Sztuczna inteligencja wprowadza rewolucję w wielu branżach, w tym również w sektorze ubezpieczeniowym. Systemy AI, działające w sposób nieprzewidywalny, stawiają przed firmami nowe wyzwania w zakresie zarządzania ryzykiem. Towarzystwa ubezpieczeniowe muszą dostosować swoje strategie do specyfiki AI, aby lepiej przewidywać potencjalne szkody.   Jednym z kluczowych elementów jest odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez AI. Zgodnie z nowymi przepisami UE, które weszły w życie 1 sierpnia br., za szkody spowodowane przez sztuczną inteligencję odpowiada operator systemu. Jednak kto dokładnie pełni tę rolę – dostawca, producent, użytkownik czy dystrybutor?   W artykule Klaudia Trzaska, adwokat z naszej kancelarii, podkreśla, jak Act AI zmienia podejście do odpowiedzialności i jakie wyzwania stawia przed rynkiem ubezpieczeniowym.   Zapraszamy do lektury na Prawo.pl, gdzie ekspertka szczegółowo wyjaśnia, jak prawo musi nadążać za rozwojem AI oraz jak nowe regulacje mogą wpłynąć na tworzenie produktów ubezpieczeniowych: LINK

Masz pytanie? Napisz lub zadzwoń do Nas

Potrzebujesz wsparcia?
Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy i znajdziemy
najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.